lipca 28, 2018

Malta, Gozo i Comino

  W końcu zeszłam z górskiego szlaku i wrzucam dla was nowe posty. Niestety te z wyjazdu będą później, jak dokopię się do wszystkich zdjęć. Dlatego dzisiejszy post będzie o obiecanej dla was Malcie. Co prawda byłam na niej w styczniu 2017 roku, ale post o niej dalej może się tutaj pojawić i oto właśnie on.
Znalezione obrazy dla zapytania malta mapa
   Pomyślałam, że wklejenie mapki Malty oraz towarzyszącej jej wyspy - Gozo może być przydatne tutaj. Cały archipelag Malty składa się jeszcze z wyspy Comino, której tutaj niestety nie ma, ale leży między tymi dwoma wyspami. Malta to malutka wysepka, która jest najbardziej wysuniętym na południe krajem UE. Jej powierzchnia jest mniejsza od naszej Warszawy, gdyż wynosi 316 kilometrów kwadratowych (gdzie powierzchnia Warszawy wynosi 517 kilometrów kwadratowych). Dla objechania całej tej największej wyspy potrzeba pół dnia, jednak jeśli chcemy coś zwiedzić starczą nam jakieś trzy dni.
Znalezione obrazy dla zapytania malta mapa
Tutaj mniejsza mapa dla pokazania całego archipelagu
Bugibba

Bugibba

   Na Malcie językiem urzędowym jest angielski, obowiązuje tam ruch lewostronny, jednak walutą jest Euro. Oczywiście najstarsi mieszkańcy wysp posługują się także językiem maltańskim. Panuje tam klimat śródziemnomorski, można zobaczyć tam wiele drzewek cytrusowych, czy palm. Te ostatnie jednak nie występują tam naturalnie, gdyż są posadzone. Większość plaż jest skalnych, a na te piaszczyste (których na wszystkich wyspach jest chyba ze trzy) ciągną tłumy turystów. Z krajobrazu możemy zauważyć jeszcze wiele klifów, te najpopularniejsze występują w Dingli.
klify w Dingli
klify w Dingli

    Bardzo warte uwagi w szczególności są miasta Valetta, która jest stolicą Malty i Marsaxlokk, gdzie jest bardzo piękny port - ten ze zdjęć poniżej. W mieście Mosta stoi bardzo piękny kościół, który ma swoją bardzo piękną, a zarazem straszną historię. Podczas II Wojny Światowej spuszczono do niego bomby, które wpadły do środka, przez kopułę, jednak nikomu nic się nie stało. Parę lat później człowiek, który zrzucił te bomby przyjechał do miasta i przeprosił za to co zrobił. 

port w Marsaxlokk
port w Marsaxlokk
 Na Gozo można popłynąć promem. Bardzo ogromnym promem. Tam zwiedziłam jakieś przydrożne miasteczka, parę zamków-fortec. Jednak ta największa atrakcja tej wyspy została zniszczona w marcu zeszłego roku, więc ja jako, że byłam tam w styczniu miałam wprawdzie ostatnią szansę, aby zobaczyć słynne Azure Window. Jeśli chodzi o Comino, to jest to bardzo malutka wysepka o powierzchni 3,5 kilometra kwadratowego, gdzie mieszkają cztery osoby w jednym domku. Znajduje się tam Blue Lagune, której jednak nie udało mi się zobaczyć.

Azure Window
Gozo


    Bardzo pięknym miejscem jest jeszcze Blue Grotto. Ja miałam okazję zobaczyć je z góry, jednak podobno można wpłynąć tam łódką. Jeśli chodzi o poruszanie się na Malcie, to bardzo dobrym pomysłem jest wypożyczenie auta i jeżdżenie wszędzie z mapą. Zawsze można gdzieś je zostawić, pospacerować i zrobić zdjęcia. Ja tak zrobiłam, a później, gdy zwiedziliśmy już wszystko wykupiliśmy sobie wycieczkę autobusem, aby po prostu pooglądać widoki i posłuchać informacji po polsku o Malcie ze słuchawek.

Blue Grotto
pole solne

Na Gozo







Comino



Wspomniana wcześniej kopuła z II WŚ

zamek-forteca na Gozo







14 komentarzy:

  1. Wspaniałe zdjęcia! Tak piękne, chciałabym te wszystkie widoki zobaczyć na własne oczy :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Malta jest bardzo piękna, chciałabym tam kiedyś jechac.
    Na tej mapie nie mogę się dopatrzec Comino, chyba jestem ślepa.
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog - aleksandraeva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Comino niestety nie ma, ale leży między Gozo i Maltą. Nie wiem dlaczego jej tu nie ma, może stwierdzili, że taka mała, to bez sensu ją tam umieszczać. Chociaż znajduje się tam Blue Lague, więc powinni
      Pozdrawiam również

      Usuń
  3. Twoje zdjęcia są cudowne. Zazdroszczę Ci tej podróży.
    Może kiedyś uda mi się odwiedzić Maltę, muszę tylko przełamać mój lęk przed lataniem samolotem ;)
    Obserwuję i będę zaglądać częściej.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za obserwację! Ja uwielbiam latać samolotem, a Ci życzę powodzenia w przezwyciężeniu lęku. Myślę, że na Maltę można dostać się również jakimś statkiem z Włoch, jednak nie interesowałam się tym, gdyż przyleciałam tam samolotem

      Usuń
  4. Śliczne miejsce! Malta na pewno jest bardzo ciekawa ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne widoki kochana!

    Zapraszam Cię na mojego bloga.
    kaanaasia.blogspot.com
    Buziaki, Kanasia :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia :) aż zazdroszczę

    https://chicabuum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne widoki, marzę o kolejnych wakacjach w takim miejscu <3
    https://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Matkoo, ale tam jest cudownie! Chciałabym kiedyś tam pojechać! :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

-Dziękuję za każdy komentarz! Zawsze gdy je czytam mam wielki uśmiech na twarzy!
-Zostaw linka do swojego bloga! Zawsze na nie zaglądam!
-Jeśli podoba ci się mój blog, możesz zaobserwować i zostać tu na dłużej. Od tego też mam wielki uśmiech na twarzy :D

Copyright © 2016 summertime sadness , Blogger